Definições, desempenho e vantagem competitiva. Avaliação do ambiente. Avaliação da firma (Visão Baseada em Recursos). Estratégias de empresas. Tipologias estratégicas, liderança de custo, diferenciação, benchmarking estratégico.
Bibliografia Principal:
- BARNEY, J. B.; HESTERLY, W. S. Administração Estratégica e Vantagem.
Bibliografia Complementar:
- BARNEY, J. B. Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Journal of Management, v.17, n.1, p.99-120, 1991.
- BENSOUSSAN, B. E.; FLEISHER, C. S. Analysis Without Paralysis: 12 Tools to Make Better Strategic Decisions. 2nd edition. New Jersey: FT Press, 2013.
- CARROLL, A. B. The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders. Business Horizons, v.34, n.4, p.39-48, 1991.
- CASADESUS-MASANELL, R.; RICART, J. E. How to Design a Winning Business Model. Harvard Business Review, p.100-107, January-February 2011.
- CAVES, R. E.; PORTER, M. E. From Entry Barriers to Mobility Barriers: Conjectural Decisions and Contrived Deterrence to New Competition. Quarterly Journal of Economics, v.91, n.2, p.241-262, 1977.
CARGA HORÁRIA: 24h